Ερατοσθένης 2024

Αρχή της άνοιξης του '24 σήμερα, με την Εαρινή Ισημερία, και στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά να συμμετέχουμε, για μια ακόμα χρονιά στη δράση της ΠΑΝΕΚΦΕ, για την μέτρηση της περιφέρειας της Γης με τη μέθοδο του Ερατοσθένη.
Οι μαθητές του Γ3, με τη σύμπραξη δυο εκπαιδευτικών τους, των κκ Ζαφειροπούλου και Αβραμίδου, εκτός της προετοιμασίας για το θεωρητικό υπόβαθρο, την εκτέλεση των μετρήσεων και των ακόλουθων υπολογισμών, είχαν και το προνόμιο να απολαύσουν μια εξαιρετική διάλεξη του Δρ. Αμπατζίδη Δημήτρη με τίτλο "Μετρώντας τον πλανήτη μας: Η σημασία της Γεωδαισίας στις Επιστήμες και στην καθημερινότητα", και να ψηλαφίσουν πως από αρχαίες μεθόδους οδηγηθήκαμε στα σημερινά "θαύματα" του γεωεντοπισμού και στη σημασία της Γεωδαισίας σε πλήθος πεδίων
 
Η δράση αυτή δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να υπολογίσουν την Περιφέρεια και την Ακτίνα της Γης, επαναλαμβάνοντας το διάσημο πείραμα του αρχαίου Έλληνα μαθηματικού, αστρονόμου και φιλόσοφου Ερατοσθένη (περισσότερα για το πείραμα του Ερατοσθένη μπορείτε να δείτε από δημοσιεύσεις κατά την συμμετοχή του σχολείου μας στα σχετικά eTwinning έργα τα προηγούμενα χρόνια, εδώ κι εδώ)
 
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν μπορείτε να δείτε και τον τρόπο με τον οποίο οι μαθητές κατέληξαν στο αποτέλεσμα της Ακτίνας της Γης=6390,4km

 

collage
IMG 1627
img3-eratosthenenis24

Δράση για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας 2024

6 Μαρτίου 2024
Δράση για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας
"ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ... Σπάζοντας μπαλόνια" ..."Γιατί Νοιάζει Εμένα "
 
Συγχαρητήρια στους 35 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις ....που συνεργάστηκαν για ένα καλό κοινό σκοπό: Να σπάσει η σιωπή, να σπάσει ο κύκλος της βίας!
 
Οι μαθητές και μαθήτριες διδάσκουν τις αξίες της Αλληλεγγύης και του Αλληλοσεβασμού στη πράξη!

Ευχαριστούμε όλους κι όλες για την υποστήριξη!
Η ομάδα Διαμεσολάβησης -Υποστηρικτές 11ου Γυμνασιου Ιλίου
collage-antibullying 2024
 
collage-antibullyin2-2024 
antibullying24-14

Διαγωνισμός Besafenet 2024

Το σχολείο μας συμμετείχε για 3η συνεχόμενη χρονιά στον διαδικτυακό διαγωνισμό BeSafeNet Olympiad 2004 https://besafenet.net/el/ του ευρωπαϊκού συμβουλίου σχετικά με τις Φυσικούς και Τεχνολογικούς Κινδύνους και τη Τρωτοτητα με 16 μαθητές (4 ομάδες ) του τμήματος B4. Οι φετινές θεματικές ήταν:
1. Climate Crisis
2. Cultural Heritage
3. Pandemics
4. Dam failures
5. Landslides
Διάβασαν και προετοιμάστηκαν εκτός ωρολογίου προγράμματος (στην αγγλική γλώσσα), συνεργάστηκαν και μοιράστηκαν τη γνώση, υποστηρίζοντας ο ένας ο άλλον και συναγωνίστηκαν ανάμεσα σε 290 ομάδες (1150 μαθητές) από 10 ευρωπαϊκές χώρες.
Συγχαρητήρια σε όλες κι όλους!!!
Υπεύθυνοι καθηγητές: Αβραμίδου Μαρία - Ιωάννης Μιχαλακόπουλος.
collage-besafenet2024
 

Γίνε ο ήρωας της καρδιάς σου

kardia-hero

Το σχολείο μας σε συνεργασία με την ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ πραγματοποιεί μια ενημερωτική δράση για τους μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης, την Πέμπτη 15/2/2024, για την πρόληψη και την προστασία της καρδιάς μας από τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Ομιλήτρια-Εισηγήτρια θα είναι η κ.Μπαλαδήμα Αγγελική

Καρδιολόγος- Εντατικολόγος Msc

Επιμελήτρια ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΛΙΝΙΚΗΣ Γ.Ν.Α ¨Ο Ευαγγελισμός”

Μέλος του Δ. Σ του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 11ου Γυμνασίου Ιλίου

La Chandeleur 2024

crepe-drawing-2024

(έργο της μαθήτριας Αγγελικής, τμήματος Α2)

La Chandeleur, η Γιορτή της Κρέπας στη Γαλλία, εορτάστηκε από τους μαθητές της Α' Γυμνασίου στο μάθημα των Γαλλικών με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Γαλλικής κ. Μαρίας Φώτη και την υπέροχη συνεργασία των οικογενειών των μαθητών μας που συνέδραμαν "μαγειρικά"!

crepe20241

Και να τα όσα μάθαμε από τους μαθητές μας:

Η Chandeleur (ή η γιορτή της κρέπας) γιορτάζεται στη Γαλλία στις 2 Φεβρουαρίου, σαράντα ημέρες μετά τα Χριστούγεννα, και αντιστοιχεί στην Υπαπαντή τού Χριστού, στην υποδοχή του στον ναό και στον εξαγνισμό της Παναγίας.
Την ονομασία της η γιορτή την πήρε από τη λέξη «chandelle», που σημαίνει λαμπάδα, κερί. Αρχικά, στη Ρωμαϊκή εποχή, επρόκειτο για γιορτή προς τιμήν του θεού Πάνα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας, οι πιστοί έβγαιναν στους δρόμους της Ρώμης κρατώντας πυρσούς. Το 472, ο Πάπας Gelase ο Α’ αποφασίζει να κάνει χριστιανική τη γιορτή αυτή, η οποία, στο εξής θα τιμούσε την πρώτη είσοδο του Χριστού στην Εκκλησία. Έτσι, την ημέρα της Chandeleur, οργανώνονταν λιτανείες, κρατώντας λαμπάδες και ακολουθώντας συγκεκριμένο τυπικό: κάθε πιστός έπρεπε να ανάψει μία λαμπάδα στην εκκλησία και να τη μεταφέρει στο σπίτι του, προσέχοντας ιδιαίτερα να τη διατηρήσει αναμμένη.

Ενα γνωμικό από την περιοχή της Franche-Comté, λέει ότι «αυτός που θα έφερνε στο σπίτι του τη λαμπάδα αναμμένη θα ήταν τυχερός και υγιής.
Αργότερα εμφανίζεται μία νέα παράδοση, αυτή της κρέπας. Η παράδοση αυτή έχει τις αναφορές της σ’ έναν παλιό μύθο, σύμφωνα με τον οποίο, εάν την ημέρα της Chandeleur δεν γίνονταν κρέπες, η σοδειά του σιταριού όλης της χρονιάς θα καταστρεφόταν.
Κάθε χρόνο λοιπόν αυτή την ημέρα, κατά την παράδοση, σε κάθε σπίτι της Γαλλίας αναβιώνει το έθιμο της παρασκευής κρέπας.
Επίσης, η ετοιμασία της κρέπας ακολουθεί και ένα ακόμη έθιμο, αυτό του χρυσού νομίσματος. Οι άνθρωποι στα χωριά γύριζαν στον αέρα την πρώτη κρέπα με το δεξί τους χέρι, ενώ στο αριστερό κρατούσαν ένα χρυσό νόμισμα. Κατόπιν, τύλιγαν το νόμισμα μέσα στην κρέπα, πριν αυτή περάσει τελετουργικά από όλη την οικογένεια και καταλήξει στο δωμάτιο, σε ντουλάπι του οποίου θα φυλαγόταν μέχρι την επόμενη χρονιά. Κρατούσαν έτσι, ο,τι απέμενε από την κρέπα της προηγούμενης χρονιάς, προκειμένου να δώσουν το χρυσό νόμισμα στον πρώτο φτωχό που θα ερχόταν στο σπίτι τους. Αν όλα τα παραπάνω τηρούνταν, η οικογένεια θα είχε σίγουρα χρήματα, για όλη τη χρονιά.
Αυτός μάλιστα που θα γύριζε σωστά την κρέπα του στον αέρα και δεν θα του έπεφτε κάτω, θα είχε εξασφαλίσει την ευτυχία, έως την επόμενη γιορτή της Chandeleur.
Στις μέρες μας, τα τελετουργικά με κεριά, λαμπάδες και άλλα έχουν εκλείψει, διατηρήθηκε ωστόσο η παράδοση της κρέπας. Η παράδοση επίσης απαιτεί να μη βολεύεται η Φάτνη των Χριστουγέννων παρά μόνο μετά τη γιορτή της Chandleleur, καθώς αυτή αποτελεί την τελευταία γιορτή του κύκλου των Χριστουγέννων.

crepe20242

Ευρωπαϊκή δράση "Transform Learning"

To σχολείο μας στα πλαίσια του μαθήματος Πληροφορικής Γ' Γυμνασίου με το τμήμα Γ2β και υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κ. Ζαφειροπούλου Αθανασία  συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή δράση "Transform Learning PBL, Coding and AI for Sustainability and Inclusion" του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου στο focus group
Mπορείτε να δείτε το βίντεο  από την εισαγωγική συνάντηση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών εδώ
 
transform-learning-2023-focusgroup
 
Το τμήμα εργάστηκε στην υλοποίηση ενός σχεδίου μαθήματος με θέμα "Επαγγέλματα-Χρήση Τεχνολογίας και Αειφορία" χρησιμοποιώντας συνεργατικό padlet ως χώρο εργασίας
padlet-transform-learning
 
collage-transform-learning
 
και από τις εργασίες που δημιούργησαν οι μαθητές επιλέχθηκε το βίντεο της μαθήτριας Αντωνίας Κρητικού για να συμμετέχουμε στον σχετικό διαγωνισμό. (Μπορείτε να δείτε το βίντεο συμμετοχής εδώ)
Πολύτιμη η εμπειρία για τους μαθητές της Γ' Γυμνασίου η συμμετοχή σε αυτή τη δράση καθώς πέρα της αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης και εφαρμογών Πληροφορικής ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού και σε τρόπους που ο κάθε επαγγελματικός χώρος μπορεί να συνεισφέρει σε θέματα αειφορίας
 

Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος

Μαθητές και μαθήτριες του 11ου Γυμνασίου Ιλίου, περίπου 70 τον αριθμό, από όλες τις τάξεις, επισκέφθηκαν την Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου την Ιερά Μονή Πεντέλης και το Διορθόδοξο Κέντρο, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριές τους, υποδιευθύντρια κ. Αλεξάνδρα Παναγιωτοπούλου και κυρίες Μυρσίνη Τσαλίκη, Αγγελική Καϊάφα, Άλκηστις Κουζούπη. Στο καθολικό της Ιεράς Μονής ο κ. Στυλιανός Αραβαντινός τους μίλησε για την ιστορία, τη βυζαντινή τέχνη και τη θεολογία της Ιεράς Μονής και ακολούθως στο Διορθόδοξο Κέντρο ξεναγήθηκαν στις αίθουσες, ενημερώθηκαν για τις δράσεις, επισκέφτηκαν ακολούθως τον χώρο της βιβλιοθήκης εκδηλώνοντας μεγάλο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό τόσο τα παιδιά όσο και οι καθηγήτριές του.

(πηγή https://www.facebook.com/profile.php?id=100064758396190)

ΔΚΕΕ-δεκ-20231

ΔΚΕΕ-δεκ-20232

Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων 2023-2024

Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων Δήμου Ιλίου την 13η Δεκεμβρίου 2023 στο Πολυδύναμο Κέντρο 'Μίκης Θεοδωράκης".
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας Ολίβια Μπρέγκου (Γ2) και Αργύρη Παπαδομαρκάκη (Γ3) για την εξαιρετική παρουσίαση υπό την καθοδήγηση της Διευθύντριας Νάντια Θανασοπούλου, της υποδιευθύντριας Εύη Συγγενιώτη και της Μαρία Αβραμίδου Παρακολουθείστε το σχολείο μας μετά το 1:34:45
dimotiko-symboulio-efivon-2023-dec1
 
dimotiko-symboulio-efivon-2023-dec2
dimotiko-symboulio-efivon-2023-dec3
 

Bazaar 2023

Χριστουγεννιάτικο Παζάρι Αγάπης ανοιχτό σε γονείς και φίλους
Τετάρτη 20-12-23, ώρες 6.00-8.00 μμ.
Σας περιμένουμε σε μια γιορτή αγάπης και προσφοράς, στους φιλόξενους χώρους του σχολείου μας, να πιούμε ένα ποτήρι ζεστό κρασί και να γεμίσουμε τις καρδιές μας με το πνεύμα των Χριστουγέννων

BAZAAR 2023 α

bazaar2023

Stand Up Chemistry 2023

Ένα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ XHMEIΑΣ  υλοποιήθηκε στο σχολείο στις 15/11/2023 στους μαθητές της Β΄γυμνασίου με την θεατρική ομάδα ΘΕΑΤΡΟΝΙΟ.
Η παράσταση Stand Up Chemistry προσεγγίζει τις θεμελιώδεις έννοιες των φυσικών επιστημών κι ειδικότερα της Χημείας με βιωματικό τρόπο μέσω πειραμάτων, θεατρικού δρώμενου κι  πολλών διαδραστικών ασκήσεων. Οι μαθητές γέλασαν, έπαιξαν, πειραματίστηκαν κι έμαθαν πώς η Χημεία εντάσσεται στη καθημερινή μας ζωή και τη σημασία του να αναγνωρίζουμε πως "Η γνώση είναι δύναμη". Υπευθ. καθηγήτρια: Μαρία Αβραμίδου ΠΕ04.04
Aνατοφοδότηση από τους μαθητές μας που συμμετείχαν μπορείτε να δείτε στα αποτελέσματα του σχετικού ερωτηματολογίου εδώ
 

Ο ΟΗΕ...στο σχολείο μας!

Ημέρα εορτασμού των Ηνωμένων Εθνών η 24η Οκτωβρίου, 78 χρόνια από την ημέρα ίδρυσής τους και είχαμε την χαρά να μας επισκεφθεί και να μας μιλήσει ο Υπεύθυνος Επικοινωνίας του Περιφερειακού Κέντρου Πληροφόρησης του ΟΗΕ, κ. Δημήτριος Φατούρος, ο οποίος βρέθηκε για την επετειακή ημέρα στην Αθήνα από τις Βρυξέλλες.
 
Οι μαθητές/τριες μας είχαν το πλεονέκτημα να ενημερωθούν εκτενώς για τον Παγκόσμιο Οργανισμό, τη σύσταση του, το ρόλο του, τη σκοπιμότητά του.
 
OHE5
OHE6
 
Νωρίτερα,το πρωί στις 7.30 η Δ/νση του Σχολείου μας βρέθηκε στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης όπου έγινε η έπαρση της Ελληνικής Σημαίας και της Σημαίας -Εμβλήματος των Ηνωμενων Εθνών παρουσία πολλών Διπλωματών στη χώρα μας...σε μια υποβλητική μα ταυτόχρονα σεμνή και λιτή τελετή νιώσαμε δέος ατενίζοντας την Γαλανόλευκη να ανεμίζει σε παράλληλο ιστό με το Έμβλημα του ΟΗΕ...Ένδειξη της θέσης της χώρας μας στην παγκόσμια κοινότητα!
OHE20241
OHE4
 

Chat Lab Researchers night 2023

τη To σχολείο μας συμμετείχε και φέτος στην "Βραδιά του Ερευνητή-2023" ,https://researchersnight.gr/chat-lab/ και στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής, υποδεχτήκαμε διαδικτυακά τις ερευνήτριες Μαριάννα Γιαννάκη , Μαριάννα Παντούρα ,καιΌλγα Κράλη και από τις παρουσιάσεις τους αλλά και την συζήτηση που ακολούθησε επικεντρωθήκαμε σε σύγχρονες τάσεις-εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης, στην αναγκαιότητα χρήσης της Πληροφορικής σε όλους τους επαγγελματικούς τομείς και στη θέση των γυναικών στην επιστήμη.
Στιγμιότυπα από τις συναντήσεις μας μπορείτε να δείτε στο παρακάτω βίντεο
researchers night 2023
 

Παγκόσμια Ημέρα διατροφής 2023

Αφιέρωμα στην Παγκόσμια ημέρα διατροφής
«Τρώμε Πρωϊνό στο σχολείο»
Εβδομάδα ενημέρωσης για την Υγιεινή και Βιώσιμη Διατροφή
Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα διατροφής που γιορτάζεται στις 16 Οκτώβρη, πραγματοποιήθηκε αφιέρωμα, σε όλα τα τμήματα της Α’ Β’ και Γ’ Γυμνασίου. Από τις 16 Οκτωβρίου «Παγκόσμια Ημέρας Διατροφής» υλοποιήσαμε μία σειρά δράσεων – εργαστηρίων όπου οι μαθητές ήταν οι κύριοι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής με εικαστικές δημιουργίες, μαγειρεύοντας και τρώγοντας υγιεινά!
????Οι μαθητές της Α’ γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας έφαγαν ΠΡΩΙΝΟ ή/και ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ στην τάξη, έφτιαξαν αφίσες με το μήνυμα της ημέρας, έλυσαν κρυπτόλεξα και ακροστιχίδες και με βιωματικό τρόπο κατανόησαν τη σημασία της υγιεινής διατροφής για τη ζωή τους
Οι μαθητές της Β’ γυμνασίου στο πλαίσιο των μαθημάτων της Βιολογίας και Χημείας έφεραν από το σπίτι τα υλικά και παρασκεύασαν smoothies. Οι μαθητές αφού ζύγισαν τα υλικά, κατέγραψαν τη συνταγή ώστε σε συνέχεια της δράσης που θα γίνει στο αντίστοιχο μάθημα της Χημείας Β’ γυμνασίου (% περιεκτικότητες) θα υπολογίσουν την διατροφική αξία του πρωϊνού, διαβάζοντας τις ετικέτες των τροφίμων ή/και αναζητώντας διαδικτυακά τη διατροφική αξία των πρώτων υλών. Ένας πλούσιος μπουφές εδεσμάτων ΠΡΩΪΝΟΥ προσφέρθηκε σε όλους τους μαθητές.
Οι μαθητές της Γ’ γυμνασίου , στο πλαίσιο του μαθήματος της Βιολογίας,παρουσίασαν και γεύτηκαν το χειροποίητο ΚΟΛΑΤΣΙΟ τους, εμπνευσμένοι από τη δομή του ευκαρυωτικού κυττάρου. Παρασκεύασαν, ομαδικά στο σπίτι, πίτσες, μπισκότα, κέϊκ, ζελέ φρούτων και ... παστίτσιο, αντιστοιχίζοντας τα οργανίδια ζωϊκών ή φυτικών κυττάρων με τα υλικά – συστατικά του κολατσιού. Εν συνεχεία, έγινε συζήτηση για τη Βιώσιμη Διατροφή, υπολόγισαν το οικολογικό τους αποτύπωμα με online ερωτηματολόγιο, έμαθαν για τα τροφο-χιλιόμετρα, έπαιξαν το κουίζ της βιώσιμης διατροφής και αποτύπωσαν τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού αντίκτυπου που έχει η σύγχρονη διατροφή.
Συγχαρητήρια σε όλους κι όλες για τις υπέροχες δημιουργίες, τις απίθανες γεύσεις και τη διάθεση να μοιραστούν!
Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 2023
 

 

Συμμετοχή στο Πρόγραμμα YES

Σήμερα 10/10/23 Παγκόσμια Ημέρα ψυχικής υγείας, με πολλή χαρά ανακοινώνουμε τη συμμετοχή του σχολείου μας στο Πρόγραμμα Νεανικης Συμμετοχής YES (Youth Engagement Scheme) που εντάσσεται στην Πρωτοβουλία για την Ψυχική Υγεία Παιδιών κι Εφήβων που υποστηρίζει το ΙΣΝ σε συνεργασία με το Child Mind Institute.
Στο πρόγραμμα θα συμμετέχουν 3 εκπαιδευτικοί- συνεργοί (κα Αβραμιδου., κα Καρακοιδα Π. Και κα Δαικα Μ.) και 1 εφηβος/η κατόπιν αίτησης κι επιλογής από τους συντονιστές τους προγράμματος και της Πρωτοβουλίας που θα συμμετέχει στις Εφηβικη Συμβουλευτικη Ομαδα (ΕΣΟ) της Αθήνας. https://camhi.gr/el/programma-neanikis-summetohis/
Ήδη συμμετείχαμε στην πρώτη ενημερωτική συνάντηση του προγράμματος για τα σχολεία της Αθήνας που έγινε την Πέμπτη 5/10/23.
Στο πλαίσιο του προγράμματος θα οργανωθούν κι δράσεις στο σχολείο με συμμετοχή διαφόρων τμημάτων και στην ευρύτερη κοινότητα όπως Ημέρες Διαλογου για την Ψυχική Υγεία με συμμετοχή διακεκριμένων εμπειρογνωμόνων που θα ειναι βέβαια ανοικτές στη σχολική και τοπική μας κοινότητα.
Στο κανάλι της πρωτοβουλίας youtube, μπορείτε να δείτε τα εξαιρετικά βίντεο που δημιούργησαν οι ΕΣΟ την περσινή χρονιά με θέμα"Το άγχος στην εφηβεία" https://youtu.be/y6jlGOU86xQ?feature=shared
και στην ιστοσελίδα της Πρωτοβουλίας όλες οι δράσεις και η έκθεση απολογισμού της περσινής χρονιάς https://camhi.gr/el/
Καλή επιτυχία σε όλους τους συντονιστές, τις ομάδες και στα σχολεία που συμμετέχουν ! "Γιατί η ψυχική υγεία είναι ανθρώπινο δικαίωμα" και οι φωνές των παιδιών πρέπει να ακούγονται!
yes1
yes2
 

ΕΚΘΕΣΗ ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ 2023

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ

του 11ου Γυμνασίου Ιλίου για το σχολικό έτος 2022-2023

 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σύμφωνα προς όσα ορίζει ο νόμος (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 Υ.Α. Αριθμ. 102939/ΓΔ4/2022) για το σχολικό έτος 2022-2023 αποφασίστηκε η λειτουργία Ομίλου Πολιτιστικών Δράσεων με υπεύθυνη Καθηγήτρια την Αλεξάνδρα Παναγιωτοπούλου (ΠΕ 01) συνεπικουρούμενη από τον καθηγητή Νεκτάριο Μπεχράκη(ΠΕ 01).

Ο Όμιλος λειτουργούσε κάθε Τετάρτη στην αίθουσα της τάξης Γ1 (ώρες 14.10 – 16.10) και συμμετείχαν συνολικά 12 μαθητές του 11ου Γυμνασίου. Οι εργασίες του Ομίλου άρχισαν στις 19 Οκτωβρίου 2022 και ολοκληρώθηκαν στις 17 Μαΐου 2023.

Η θεματική του Ομίλου σχετίστηκε με την ανάγκη ενσωμάτωσης πολιτιστικών δράσεων στη ζωή της σχολικής κοινότητας μετά από μία μακρά περίοδο εγκλεισμού και κοινωνικής απομόνωσης, λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.     

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

  • Διασαφηνίστηκαν σύμφωνα και προς όσα ορίζει ο νόμος οι εκπαιδευτικοί - παιδαγωγικοί στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη: η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με τον πολιτισμό, η καλλιέργεια του αισθήματος του «ανήκειν»,  αξιοποίηση των ενδιαφερόντων και των κλίσεων των μαθητών, η ενίσχυση πρωτοβουλιών για διοργάνωση πολιτιστικών δράσεων.
  • Προγραμματίστηκαν επισκέψεις και δράσεις με σκοπό την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών γύρω από θέματα πολιτισμού.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

  • Καθορισμός στόχων:

-        παρακολούθηση και εποπτεία του ετήσιου προγραμματισμού της διδακτέας ύλης και του προγραμματισμού των  επιμέρους ενοτήτων σε συνεργασία με τους υπευθύνους του ομίλου.

-        υποστήριξη και συντονισμός των συμμετεχόντων μαθητών ανά ομάδες δράσεων.

-        Ενίσχυση και ενδυνάμωση των δεσμών μεταξύ των συμμετεχόντων με βιωματικές δράσεις και εργαστήρια.

-        σχεδίαση και οργάνωση διδασκαλιών και δράσεων με σκοπό την ενημέρωση καθηγητών και μαθητών.

-        εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων διδασκαλίας για να  καταστήσουν τον Όμιλο ελκυστικότερο και αποτελεσματικότερο.

  • Προγραμματισμός ενεργειών:

-        για κάθε πολιτιστική δράση υπολογίστηκαν αναλογικά ανά τετράμηνο οι διδακτικές ώρες που αναλογούσαν.

-        συνυπολογίστηκαν οι διάφορες εκδηλώσεις, περίπατοι, εκπαιδευτικές εκδρομές και διδακτικές επισκέψεις.

-        προγραμματίστηκαν οι προβλεπόμενες ώρες για την ολοκλήρωση του Ομίλου.  

-        διαμορφώθηκε ατομικό βιβλίο αξιολόγησης των συμμετεχόντων μαθητών με τη μορφή τήρησης προσωπικού ημερολόγιου ανά δίωρο συνάντησης.

-        προτάθηκαν θεματικές και χρόνοι υλοποίησης διδασκαλιών και επιμορφωτικών συναντήσεων. 

-        διανεμήθηκαν αιτήσεις συμμετοχής - υπεύθυνες δηλώσεις προς υπογραφή από τους κηδεμόνες, για την παραμονή των μαθητών στο σχολείο, πέραν των ωρών διδασκαλίας.

-        καταρτίστηκαν αναλυτικοί κατάλογοι με τα στοιχεία επικοινωνίας των συμμετεχόντων μαθητών.    

-        Μοιράστηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες μαθητές 

  • Πολιτιστικές Δράσεις

-        «Χριστούγεννα στο 11ο Γυμνάσιο Ιλίου», 1-22 Δεκεμβρίου 2022 σε συνεργασία με τον Όμιλο Εθελοντισμού, τη σχολική χορωδία και το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

-        «Τσικνοπέμπτη στο 11ο Γυμνάσιο Ιλίου» με διαγωνισμό καλύτερης αμφίεσης σε συνεργασία με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

  • Επιμορφωτικές δράσεις:

-        Παρουσίαση του προγράμματος του Ομίλου στη γιορτή λήξης του σχολείου, Ιούνιος 2023

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ

  • Ανατροφοδότηση σε εβδομαδιαία βάση:

-        Οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί διατηρούσαν προσωπικό ημερολόγιο το οποίο συμπλήρωναν με την ολοκλήρωση κάθε συνάντησης.  

  • Έλεγχος και επανασχεδιασμός στο τέλος του τετραμήνου:

-        χρησιμοποιήθηκε βιβλίο ύλης ως πρότυπο για τον έλεγχο του προγραμματισμού,

-        συμπληρώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ερωτηματολόγια,

-        εφαρμόστηκαν καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία. 

  • Τελική αξιολόγηση από τους εμπλεκόμενους:

-        συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

-        Τελική – αποχαιρετιστήρια συνάντηση  εκπαιδευτικών και μααθητών και αποτίμηση δράσεων – παρεμβάσεων.

-        υποβολή τελικής έκθεσης. 

 

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

-        δημιουργία βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=0j_wvtKrNlg

-        αφίσες εκδηλώσεων

        posters-omilos-politistiko-2022-2023


      Η παρούσα Συνοπτική Έκθεση Προγράμματος του Ομίλου Εθελοντισμού του 11ου Γυμνασίου Ιλίου για το σχολικό έτος 2022-2023 συντάχθηκε, υπογράφτηκε και υπεβλήθη σήμερα Δευτέρα 29 Μαΐου 2023 στον Διευθυντή κ. Κωνσταντίνο Κουκάκη.

 

Η υπεύθυνη του Ομίλου Πολιτιστικών Δράσεων

 

 

Αλεξάνδρα Παναγιωτοπούλου

ΕΚΘΕΣΗ ΟΜΙΛΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ 2023

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ

του 11ου Γυμνασίου Ιλίου για το σχολικό έτος 2022-2023

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σύμφωνα προς όσα ορίζει ο νόμος (ΦΕΚ 4509/Β/25-8-2022 Υ.Α. Αριθμ. 102939/ΓΔ4/2022) για το σχολικό έτος 2022-2023 αποφασίστηκε η λειτουργία Ομίλου Εθελοντισμού με υπεύθυνη Καθηγήτρια την Αγγελική Πέττα συνεπικουρούμενη από την καθηγήτρια Αλεξάνδρα Παναγιωτοπούλου (ΠΕ 01). Ο Όμιλος λειτουργούσε κάθε Τετάρτη στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου (ώρες 14.10 – 16.10) και συμμετείχαν συνολικά 12 μαθητές του 11ου Γυμνασίου. Οι εργασίες του Ομίλου άρχισαν στις 19 Οκτωβρίου 2022 και ολοκληρώθηκαν στις 17 Μαΐου 2023. Ως τίτλος του Ομίλου επιλέχθηκε η φράση «Από το εγώ στο εμείς» καθώς θεωρήθηκε ότι αποτυπώνει με τρόπο σαφή και ευσύνοπτο τη θεματική του ομίλου, που δεν είναι άλλη από την εθελοντική προσφορά και τη συμμετοχή σε δράσεις στήριξης και συμπαράστασης όσων χρήζουν βοήθειας.       

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

  • Διασαφηνίστηκαν σύμφωνα και προς όσα ορίζει ο νόμος οι εκπαιδευτικοί - παιδαγωγικοί στόχοι και τα προσδοκώμενα οφέλη: η ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων σχετικά με το κίνημα εθελοντισμού, η καλλιέργεια αισθήματος προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, η αξιοποίηση των ενδιαφερόντων και των κλίσεων των μαθητών, η ενίσχυση πρωτοβουλιών για διοργάνωση φιλανθρωπικών δράσεων.
  • Προγραμματίστηκαν επισκέψεις και δράσεις με σκοπό την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών γύρω από τις σύγχρονες τάσεις, μέσα σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο κόσμο, που αφορούν το κίνημα του εθελοντισμού.
  • Αναζητήθηκαν μηχανισμοί εξεύρεσης οικονομικών πόρων, ώστε ο εθελοντισμός να μην παραμείνει σε ένα θεωρητικό πλαίσιο, αλλά να μετουσιωθεί σε πράξεις αγάπης και ουσιαστικής προσφοράς.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ

  • Καθορισμός στόχων:

-        παρακολούθηση και εποπτεία του ετήσιου προγραμματισμού της διδακτέας ύλης και του προγραμματισμού των  επιμέρους ενοτήτων σε συνεργασία με τους υπευθύνους του ομίλου.

-        υποστήριξη και συντονισμός των συμμετεχόντων μαθητών ανά ομάδες δράσεων.

-        Ενίσχυση και ενδυνάμωση των δεσμών μεταξύ των συμμετεχόντων με βιωματικές δράσεις και εργαστήρια.

-        σχεδίαση και οργάνωση διδασκαλιών και δράσεων με σκοπό την ενημέρωση καθηγητών και μαθητών.

-        εισαγωγή καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων διδασκαλίας για να  καταστήσουν τον Όμιλο ελκυστικότερο και αποτελεσματικότερο.

  • Προγραμματισμός ενεργειών:

-        για κάθε εθελοντική δράση υπολογίστηκαν αναλογικά ανά τετράμηνο οι διδακτικές ώρες που αναλογούσαν.

-        συνυπολογίστηκαν οι διάφορες εκδηλώσεις, περίπατοι, εκπαιδευτικές εκδρομές και διδακτικές επισκέψεις.

-        προγραμματίστηκαν οι προβλεπόμενες ώρες για την ολοκλήρωση του Ομίλου.  

-        διαμορφώθηκε ατομικό βιβλίο αξιολόγησης των συμμετεχόντων μαθητών με τη μορφή τήρησης προσωπικού ημερολόγιου ανά δίωρο συνάντησης.

-        προτάθηκαν θεματικές και χρόνοι υλοποίησης διδασκαλιών και επιμορφωτικών συναντήσεων. 

-        διανεμήθηκαν αιτήσεις συμμετοχής - υπεύθυνες δηλώσεις προς υπογραφή από τους κηδεμόνες, για την παραμονή των μαθητών στο σχολείο, πέραν των ωρών διδασκαλίας.

-        καταρτίστηκαν αναλυτικοί κατάλογοι με τα στοιχεία επικοινωνίας των συμμετεχόντων μαθητών.    

-        Μοιράστηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες μαθητές 

  • Εθελοντικές Δράσεις

-        «Χριστουγεννιάτικο Παζάρι Αγάπης», 19-22 Δεκεμβρίου 2022

-        «Πασχαλινό Παζάρι Αγάπης», 4-6 Απριλίου 2023.

-        Οικονομική ενίσχυση του Κέντρου Βρεφών «η Μητέρα», και οικογενειών μαθητών της σχολικής μας κοινότητας που έχριζαν βοήθειας

  • Επιμορφωτικές δράσεις:

-        «Ημερίδα – βιωματικό εργαστήρι» από τον τομέα Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, 22 Δεκεμβρίου 2022

-        Παρουσίαση του προγράμματος του Ομίλου στη γιορτή λήξης του σχολείου, Ιούνιος 2023

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ

  • Ανατροφοδότηση σε εβδομαδιαία βάση:

-        Οι συμμετέχοντες μαθητές και εκπαιδευτικοί διατηρούσαν προσωπικό ημερολόγιο το οποίο συμπλήρωναν με την ολοκλήρωση κάθε συνάντησης.  

  • Έλεγχος και επανασχεδιασμός στο τέλος του τετραμήνου:

-        χρησιμοποιήθηκε βιβλίο ύλης ως πρότυπο για τον έλεγχο του προγραμματισμού,

-        συμπληρώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ερωτηματολόγια,

-        εφαρμόστηκαν καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία. 

  • Τελική αξιολόγηση από τους εμπλεκόμενους:

-        συμπλήρωση φύλλων αξιολόγησης από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

-        Τελική – αποχαιρετιστήρια συνάντηση  εκπαιδευτικών και μααθητών και αποτίμηση δράσεων – παρεμβάσεων.

-        υποβολή τελικής έκθεσης. 

ΠΑΡΑΔΟΤΕΑ

-        δημιουργία βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=0j_wvtKrNlg

-        αφίσες εκδηλώσεων

posters-ethelontismos-omilos-2022-2023


      Η παρούσα Συνοπτική Έκθεση Προγράμματος του Ομίλου Εθελοντισμού του 11ου Γυμνασίου Ιλίου για το σχολικό έτος 2022-2023 συντάχθηκε, υπογράφτηκε και υπεβλήθη σήμερα Δευτέρα 29 Μαΐου 2023 στον Διευθυντή κ. Κωνσταντίνο Κουκάκη.

Η υπεύθυνη του Ομίλου Εθελοντισμού

Αγγελική Πέττα

ΕΚΘΕΣΗ ΟΜΙΛΟΥ Σχολικού Ηλεκτρονικού Περιοδικού 2023

omilos-emagazine2022-2023

To σχολικό έτος 2022-2023 στο σχολείο μας, 11ο Γυμνάσιο Ιλίου, λειτούργησε από 02 Νοεμβρίου 2022 μέχρι και 25 Μαΐου 2023, κάθε Τρίτη και ώρες 14:10-15:00, όμιλος «Ηλεκτρονικού σχολικού περιοδικού, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 25/03-10-2022 πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και μετά την σχετική υποβολή σχεδίου στην Διεύθυνση του Σχολείου.

Στον όμιλο συμμετείχαν συνολικά 7 μαθητές του σχολείου μας, 3 μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και 4 μαθητές της Β’ Γυμνασίου και υπεύθυνη εκπαιδευτικός ήταν η κ. Αθανασία Ζαφειροπούλου, εκπαιδευτικός Πληροφορικής-Φυσικής.

Το περιοδικό που δημιούργησαν αναπτύχθηκε στο https://schoolpress.sch.gr/11tinea/  δηλαδή την πλατφόρμα των Σχολικών περιοδικών που διατίθεται από το Πανελλήνιο Σχολικό δίκτυο στα Σχολεία για να αναπτύσσουν σχετικές δράσεις. Αυτό αποφασίστηκε μετά από συζήτηση και παρουσίαση κι άλλων δυνατών επιλογών (ενδεικτικά googlesite, blogστο sch.gr, winxsite) ως ο προσφερότερος τρόπος να γνωρίσουν οι μαθητές τα βασικά εργαλεία διαχείρισης ιστοτόπου.

Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την πλατφόρμα schoolpress.sch.gr, περνώντας σταδιακά από όλους τους ρόλους και καταλήγοντας να έχουν όλοι δικαιώματα αρχισυντάκτη. Οι αποφάσεις λαμβάνονταν από κοινού και μετά από συζήτηση πχ για τον τίτλο του περιοδικού, την μορφή και σχεδίαση που θα είχε, τον σκοπό και τα θέματα των άρθρων και τον τρόπο συνεργατικής γραφής άρθρων για τον οποίο αξιοποιήθηκε ένας διαμοιραζόμενος χώρος σε googledriveμε λογαριασμό Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. στον οποίο είχαν όλοι δικαιώματα διαχειριστή.

Ο όμιλος διατήρησε ημερολόγιο συναντήσεων στον ηλεκτρονικό πίνακα  https://padlet.com/etwpetroupoli/h-11-risun816amcvajpz ο οποίος αποτελούσε επίσης χώρο διαμοιρασμού ιδεών και προτάσεων, χώρο ασύγχρονης επικοινωνίας.

Tον Ιούνιο, στην ανοικτή τελετή παρουσίασης των προγραμμάτων και δραστηριοτήτων του Σχολείου μας στην ευρύτερη τοπική κοινότητα, έγινε συνοπτική παρουσίαση του ομίλου και δόθηκαν οι βεβαιώσεις συμμετοχής στους μαθητές-μέλη του, ενώ τον ίδιο μήνα η συντονίστρια εκπαιδευτικός, συνέταξε έκθεση απολογιστική προς την Διεύθυνση του σχολείου.