Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής 2022
Tα νέα του Access for Learning
Το νέο τεύχος του ενημερωτικού δελτίου του Assess@Learning με τίτλο «Ενθαρρύνετε τους μαθητές σας με την ψηφιακή διαμορφωτική αξιολόγηση» είναι διαθέσιμο! Μπορείτε να το διαβάσετε online στο σύνδεσμο, όπου μπορείτε και να κατεβάσετε τις μεταφρασμένες εκδόσεις του ενημερωτικού δελτίου σε μορφή PDF.
Μπορείτε, επίσης, να βρείτε προηγούμενες δημοσιεύσεις στη σελίδα Νέα.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα ενδιαφέροντα άρθρα και συνεντεύξεις!
Ψήφισμα του 2ου Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων
Δείτε το ψήφισμα του 2ου Δημοτικού Συμβουλίου Εφήβων, στο οποίο συμμετείχαν και μαθητές του σχολείου μας εδώ
2o Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων δήμου Ιλίου
Συνεχίζουμε την πολύ επιτυχημένη συμμετοχή των μαθητών μας στην καινοτόμα δράση "Συμβούλιο Εφήβων" του Δήμου μας, στην οποία ο Διευθυντής του Σχολείου μας κ. Κωνσταντίνος Κουκάκης συμμετέχει ως μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής, και σας προσκαλούμε να παρακολουθήσετε ζωντανά Το Δημοτικό Συμούλιο Εφήβων την Τετάρτη 6 Απριλίου και ώρα 09:30 το πρωί από την ιστοσελίδα του Δήμου Ιλίου https://www.ilion.gr/
1o Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΦΗΒΩΝ
Ο Δήμος Ιλίου μέσω της Οργανωτικής Επιτροπής που συστάθηκε για το σκοπό αυτό και στην οποία μετέχει ο Διευθυντής του Σχολείου μας κ. Κωνσταντίνος Κουκάκης, έχει επανιδρύσει το Δημοτικό Συμβούλιο Εφήβων Ιλίου, και καλεί τους νέους 15-17 ετών (Γ Γυμνασίου, Α και Β Λυκείου) να εκφράσουν τις σκέψεις, τις ιδέες, τις ανησυχίες, τους προβληματισμούς, και τις προτάσεις τους, για όλα τα θέματα που αφορούν κυρίως την Τοπική Κοινότητα.
Ο θεσμός που δημιουργείται έχει κύριο σκοπό την αφύπνιση των νέων σχετικά με το ρόλο του ενεργού και υπεύθυνου πολίτη μέσα από:
- την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών
- την εξοικείωση με τον ρόλο και τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης
- τη βιωματική εμπειρία του τρόπου λειτουργίας των θεσμών και των οργάνων στο πλαίσιο του δημοκρατικού πολιτεύματος
- την ανάδειξη της σημασίας των δημοκρατικών θεσμών στην σύγχρονη κοινωνία
Όσοι μαθητές επιθυμούν να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για το προτεινόμενο πρόγραμμα καλούνται να δηλώσουν την επιθυμία τους στο σχολείο καταθέτοντας παράλληλα και Υπεύθυνη Δήλωση συναίνεσης του γονέα/κηδεμόνα τους.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΔΣΕ
1) Οι μαθητές κάθε σχολείου με το βλέμμα στην τοπική κοινωνία ασχολούνται με ένα θέμα του Δήμου που τους απασχολεί ή τους ενδιαφέρει και καταθέτουν το υλικό τους δημιουργώντας ένα κείμενο θέσεων, μίαν αφίσα, ένα βίντεο ή οποιοδήποτε άλλο μέσο έκφρασης (μόνον σε ηλεκτρονική μορφή). Με το υλικό αυτό εκδηλώνουν την επιθυμία τους συμμετέχουν στο ΔΣΕ ως εκπρόσωποι του σχολείου. Το σχολείο προχωράει σε διαδικασία κλήρωσης των εκπροσώπων και κάθε φορά ορίζονται διαφορετικοί μαθητές.
2) Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών το σχολείο ανακοινώνει στον Δήμο τους εκπροσώπους για κάθε συνεδρίαση.
3) Με βάση τους μαθητές που προτείνουν τα σχολεία θα συνεδριάζει το ΔΣΕ όπως λειτουργεί το Δημοτικό Συμβούλιο. (Ορισμός Συμπολίτευσης / Αντιπολίτευσης, εκλογή Προεδρείου κλπ).
4) Το ΔΣΕ θα συνεδριάζει κάθε φορά με ένα συγκεκριμένο θέμα που θα ορίζεται από την οργανωτική επιτροπή.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
1) Ρόλος της Δημοκρατίας στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία
2) Ρόλος και αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
3) Δεξιότητεςτου 21ουαιώνα: collaboration, communication, critical thinking, creativity
4) Παιδεία – Πολιτισμός / σχέδια δράσης
5) Περιβάλλον και διαχείρισή του
Το 1ο ΔΣΕ θα συνεδριάσει με βάση τη πρώτη θεματική "Ρόλος της Δημοκρατίας στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία"
Διαγωνισμός BeSafeNet
Με αφορμή τις μεγάλες πυρκαγιές των τελευταίων ετών στη χώρα μας και την απεριόριστη διάθεση των νέων «να ενημερωθούν», «να συνεισφέρουν», «να ευαισθητοποιήσουν», συμμετέχουμε για 1η φορά στον διαδικτυακό διαγωνισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου & του BeSafeNet(https://besafenet.net/el/ ) που αφορά στην γνώση για τους Φυσικούς και Τεχνολογικούς Κινδύνους – Olympiad 2022 (ημε/νία διεξαγωγής 18 Φεβρουαρίου 2022)
Το σχολείο μας συμμετέχει με 5 ομάδες, σύνολο 15 μαθητές από τμήματα της Β’ και Γ’ γυμνασίου.
Οι Ομάδες μας και οι Συμμετέχοντες – ουσες:
- Σοφία Λώλη – Ζωή Ραγκαβή – ΑishaΑσφάκ (Γ2)
- Αθηνά Σγούρου – Αγγελική Πελαγίδου (Γ4) & Γιώργος Πελαγίδης (Β4)
- Δημήτρης Παφύλας (Β1), Βασίλης Μεταξάς (Β2), Γιώργος Σβυρινάκης (Β3) & Στέλιος Παφύλας (Β5)
- Ορέστης Αλιράι – Κωνσταντίνος Χαραμπάρας – Γαετάνο Τσιρίλο (Β5) & Ορέστης Παυλάκης (Β3)
Συντονιστές: Αβραμίδου Μαρία – Μπούρας Νίκος
Ευχόμαστε στα παιδιά ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
Σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο & ιστοσελίδα https://besafenet.net/el/
Super Διοργανωτής EU Code Week
To σχολείο μας έλαβε έπαινο ως Super Διοργανωτής Δραστηριοτήτων που υποστηρίζουν την υπολογιστική σκέψη και εγγραφή τους στον χάρτη της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού και Πιστοποιητικό αριστείας για τις συνεργατικές δραστηριότητες (code4all) που υλοποίησε με τη συμμετοχή και άλλων Ευρωπαϊκών Σχολείων
Πληροφορίες και υλικό για την ΕU Code Week μπορείτε να δείτε εδώ
Συμμετοχή στη δράση "Οικολογικά Χριστούγεννα"
To σχολείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της Β/θμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας και συμμετείχε στη δράση "Οικολογικά Χριστούγεννα". Συγκεκριμένα, την Δευτέρα 12/12/2021 9 τμήματα του σχολείου μας (όλα της Α' και της Β' Γυμνασίου) την 3η και την 5η ώρα από τις τάξεις τους παρακολούθησαν το διαδικτυακό σεμινάριο της υπεύθυνης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης κ. Ντίνου
Οι μαθητές ενθουσιάτηκαν με την διαδραστική παρουσίαση και την συμμετοχή τους στα παιγνίδια και τις επόμενες μέρες υιοθέτησαν πολλές από τις ιδέες που μας προσφέρθηκαν στις ανταλλαγές Χριστουγεννιάτικων δώρων μεταξύ των μαθητών του σχολείου μας
Συμμετοχή στη δράση Science is Wonderful 2021
Η δράση της Science is Wonderful https://www.scienceiswonderful.eu/ αποτελεί μέρος των δράσεων MarieCurie της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (https://ec.europa.eu/research/mariecurieactions/science-is-wonderful) και δίνει τη δυνατότητα διασύνδεσης σχολικής εκπαίδευσης και ερευνητικών φορέων καθώς οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να συναντηθούν διαδικτυακά με ερευνητές και να ενημερωθούν για το πεδίο έρευνάς τους και για τις τρέχουσες εξελίξεις στο χώρο της Επιστήμης και της Τεχνολογίας
“Οι επιστήμονες κάνουν τον κόσμο ένα καλύτερο μέρος και βελτιώνουν σχεδόν κάθε κομμάτι της καθημερινής μας ζωής: τα τρόφιμα που τρώμε, τα φάρμακα που παίρνουμε και την υγειονομική περίθαλψη που λαμβάνουμε, καθώς και τις μεταφορές, τις επικοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντός μας, τον τρόπο που εργαζόμαστε και παίζουμε: η λίστα είναι ατελείωτη! Από τις 22 έως τις 26 Νοεμβρίου, εσείς και οι μαθητές σας θα μπορείτε να συναντήσετε δεκάδες λαμπρούς επιστήμονες διαδικτυακά, να εκτελέσετε τα πειράματά τους και να τους κάνετε όποιες ερωτήσεις θέλετε στη γλώσσα σας!” |
Αυτή είναι η περιγραφή της δράσης όπως αποτυπώνεται στην πλατφόρμα της και καλεί τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουμε και το σχολείο μας ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση και τέσσερα τμήματα του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής-Τεχνολογίας να συναντηθούν με εξαιρετικούς επιστήμονες, να μάθουν για θέματα αιχμής στον χώρο της Επιστήμης και της Τεχνολογίας αλλά και να γνωρίσουν σχετικές επαγγελματικές διεξόδους.
Το πρόγραμμα των συναντήσεων:
Τρίτη 23/11/2021
Συναντήσεις με
Α) κ. Παναγιώτα Φατούρου - Full Professor University of Paris & University of Crete & Foundation for Research and Technology - Hellas (FORTH)- (τμήμα Γ4 και Β5*)
Β) κ. Παναγιώτη Καραπλίδη Παναγιώτη Research Specialist British Telecom (τμήμα Γ3)
Παρασκευή 23/11/2021
Συνάντηση με την κ. Ελένη Βλάχου, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια Γνωσιακής Επιστήμης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (για το τμήμα Γ2)
Δείτε σχετικό βίντεο εδώ https://youtu.be/HbrywGuLajE
Eυχαριστούμε θερμά για την "επίσκεψη" και την αμεσότητα στο να μοιραστούν την εμπειρία τους και τους τρεις επιστήμονες προσκεκλημένους μας και ιδιαίτερα την κυρία Παναγιώτα Φατούρου, η οποία προσφέρθηκε -λόγω απρόσμενης αλλαγής στο πρόγραμμα του σχολείου μας, να επαναλάβει την παρουσίασή της την ίδια μέρα δύο φορές για δύο διαφορετικά τμήματα.
Όλες τις δράσεις που υλοποιήθηκαν από τα Ευρωπαϊκά σχολεία μπορείτε να τις δείτε σε αυτόν τον χάρτη https://padlet.com/monicaestebanez/rzr3n8nhnnn3k1p1
Και πλήρη αναφορά για το σχεδιασμό και συμμετοχή του σχολείου μας στη δράση μπορείτε να δείτε εδώ
Πρόγραμμα Ψηφιακού Εγγραμματισμού από την Περιφέρεια Αττικής για Γονείς αλλά και για τους Εκπαιδευτικούς του σχολείου μας
Η Περιφέρεια Αττικής (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική 2014-2020») στο πλαίσιο του έργου
«Δράσεις Ψηφιακής Εκπαίδευσης και Ψηφιακού Εγγραμματισμού»
και το 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ, ως ένας από τους κόμβους της δράσης, διοργανώνουν
την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2021 (έναρξη 18:00) δωρεάνΔιαδικτυακό Σεμινάριο (webinar) με θέμα
«Διαδικτυακές Απάτες, Προστασία Ψηφιακών Συσκευών, Προστασία Προσωπικών Δεδομένων»
και προσκαλούν την εκπαιδευτική κοινότητα
(Γονείς-Κηδεμόνες και Σύλλογο Εκπαιδευτικών) του 11ου Γυμνασίου.
Η συμμετοχή τόσο στο συγκεκριμένο Webinar (όσο και στα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν) είναι ανοικτή σε όλους και η παρακολούθηση τους δεν απαιτεί καμία προηγούμενη γνώση, εμπειρία ή εξοικείωση του συμμετέχοντα σε θέματα διαδικτύου.
Με την ολοκλήρωση του κάθε Webinar οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση παρακολούθησης. Διακριτή βεβαίωση παρακολούθησης θα δοθεί σε όσους παρακολουθήσουν έναν πλήρη σεμιναριακό κύκλο (και τα οκτώ webinars).
Για την διασφάλιση του διαδραστικού χαρακτήρα του σεμιναρίου οι θέσεις είναι περιορισμένες.
Παρακαλείστε να συμπληρώσετε και να υποβάλλετε την παρούσα φόρμα, ώστε να λάβετε στο e-mail σας τον σύνδεσμο μέσω του οποίου θα μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση.
Ευρωπαϊκό έργο Αssess for learning
Το σχολείο μας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο έργο του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου με εθνικό συντονιστή το ΙΤΥΕ Διόφαντος, Αssess for learning
Το έργο είναι ερευνητικό, συμμετέχουν 400 σχολεία από 5 Ευρωπαϊκές χώρες και αφορά τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στην διαμορφωτική αξιολόγηση των μαθητών. Συμμετέχουμε με μαθητές του Γ1 τμήματος και 6 διδάσκοντες εκπαιδευτικοί οι οποίοι συνεργαζόμενοι μεταξύ τους και σύμφωνα με τις προτάσεις των μαθητών του τμήματος θα αξιοποιήσουν το υλικό της πλατφόρμας στο οποίο όλοι έχουν πρόσβαση για βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας