ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 11ΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΛΙΟΥ
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2018-2019


Με τον όρο «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ», εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Γυμνασίου μας.

Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίσει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό το περιεχόμενο του παρόντος κανονισμού δεν στοχεύει, κατά κανένα τρόπο στο να περιορίσει την ελευθερία, την πρωτοβουλία καθώς και τη δημιουργική δραστηριότητα των μαθητών/τριών του σχολείου μας. Αντίθετα, επειδή το Γυμνάσιο μας επιθυμεί να διασφαλίσει όλα τα παραπάνω με τον πλέον οργανωμένο τρόπο, προβαίνει στη σύνταξη του κανονισμού του 11ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΙΛΙΟΥ με την πρόθεση να θεμελιώσει το καλύτερο δυνατό κλίμα συνεργασίας και ηρεμίας ανάμεσα σε όλους τους παράγοντες της σχολικής διαδικασίας και βέβαια με κοινή τους συναίνεση.

Ελπίδα όλων μας είναι οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου μας με την καθοδήγηση του Διευθυντή, των Υπ/ντριων, των καθηγητών και των καθηγητριών θα βοηθήσουν συνειδητά και με σεβασμό στην τήρηση του παρόντος κανονισμού, όχι ασφαλώς από φόβο για τις κυρώσεις αλλά με ελεύθερη επιλογή και εμπιστοσύνη στην αναγκαιότητα και χρησιμότητα του. Στο πλαίσιο αυτό ο [ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ] αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΓΟΝΕΙΣ                                                                                                                                                                                                                                            Κηδεμόνας του μαθητή είναι οι φυσικοί γονείς ή νόμιμα εξουσιοδοτημένο πρόσωπο από αυτούς.

Οι κηδεμόνες:

1. Εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο.

2. Επικοινωνούν συχνά με το Διευθυντή ? Υποδιευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι και δίνουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις σε παράπονα που συνήθως διατυπώνουν τα παιδιά.

3. Παρακολουθούν με ενδιαφέρον και συστηματικά τη φοίτηση, το ήθος και την σχολική επίδοση του μαθητή κι ενημερώνουν το σχολείο εγκαίρως για ειδικά προβλήματα (οικογενειακά, υγείας, δυσλεξίας, μαθησιακά, συμπεριφοράς?) για να αποφεύγονται λάθη από άγνοια.

4. Καλό θα είναι να εκφράζονται με θετικό τρόπο για το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς μπροστά στα παιδιά τους. Βοηθάει αφάνταστα να εκφράζονται με εμπιστοσύνη για το σχολείο και να κρατάνε θετική στάση.

5. Συμμετέχουν ενεργά στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ο οποίος αποτελεί την συλλογική έκφραση της άποψης των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών.

Η συνεργασία μεταξύ γονέων και καθηγητών είναι σημαντικός παράγοντας για την εύρυθμη, ομαλή και σε ήρεμο κλίμα σχολική ζωή, στοιχεία που αποτελούν σε μεγάλο βαθμό στην πρόοδο των μαθητών, γι? αυτό οι καθηγητές θα δέχονται τους γονείς για ενημέρωση και συνεργασία κατά τις προγραμματισμένες ημέρες & ώρες.

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, οι γονείς πρέπει να είναι ενήμεροι και για τα παρακάτω:

 

Α. ΕΓΓΡΑΦΗ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ

1. Η εγγραφή του μαθητή γίνεται με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για την ισχύ των στοιχείων επικοινωνίας και των ατομικών στοιχείων του μαθητή.

2. Ειδικότερα οι γονείς των μαθητών της Α? τάξης πρέπει να καταθέσουν δήλωση* για την ξένη γλώσσα που θα επιλέξουν τα παιδιά τους.

3. Μετεγγραφές μαθητών γίνονται από 1 Σεπτεμβρίου έως 30 Μαρτίου.

*Οι παραπάνω δηλώσεις μπορούν να τροποποιηθούν μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

 

Β. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΥΣΙΩΝ

1. Για να μπορεί να συμμετάσχει στις εξετάσεις ένας μαθητής πρέπει η φοίτηση του να χαρακτηρισθεί επαρκής.

Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση όταν ο μαθητής:

α. δεν έχει σημειώσει περισσότερες από 114 απουσίες.

γ. δεν έχει σημειώσει περισσότερες από 164 απουσίες, από τις οποίες οι 50 τουλάχιστον είναι οπωσδήποτε δικαιολογημένες με ιατρική βεβαίωση και παράλληλα έχει μέσο όρο στην προφορική βαθμολογία του τουλάχιστον 15 πλήρες.

2. Η αξιολόγηση της φοίτησης και των απουσιών γίνεται στο τέλος των δύο τετραμήνων από τον σύλλογο καθηγητών, και εφόσον υπάρξουν επιπλέον των 114 απουσίες, μετά από αίτηση και τα σχετικά δικαιολογητικά που έχει καταθέσει ο γονέας στο σχολείο, εντός 10μέρου από την επιστροφή του μαθητή στο σχολείο.

Μεμονωμένες ωριαίες απουσίες δεν θεωρουνται θεμιτές, παρά μόνο αν έχει συνηγορήσει ο Διευθυντής του Γυμνασίου.

3. Όταν η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής ο μαθητής/τρια επαναλαμβάνει την τάξη.

 

Γ. ΠΡΟΣΘΕΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗ (Ενισχυτική διδασκαλία)

Για τους μαθητές μπορεί να εφαρμοστεί το πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας δωρεάν κατόπιν απόφασης του Υπουργείου Παιδείας και εγκρίσεως αυτού από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, σε   σχολικό χώρο που ορίζεται στην οικεία περιοχή.

Κάθε μαθητής μπορεί να επιλέξει πρόγραμμα στα εξής μαθήματα:

Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική-Χημεία, Ξένες γλώσσες. Για να συμμετάσχει στο πρόγραμμα ένας μαθητής απαιτείται εγγραφή αίτηση του γονέα του & ορισμένος αριθμός μαθητών.

 

Δ. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ

Γιατηνπραγματοποίηση σχολικής εκδρομής - εκπαιδευτικής επίσκεψης απαιτούμενες προϋποθέσεις είναι:

Α] η συμμετοχή ενός ελάχιστου αριθμού μαθητών που η ισχύουσα νομοθεσία καθορίζει στα ? των μαθητών της τάξης.

Β] η εντός καθορισμένων προθεσμιών έγκριση της εκδρομής Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης

                              

 

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

                                        

ΜΑΘΗΤΕΣ

 

Α. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ - ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ

1. Οι μαθητές οφείλουν να έρχονται στο σχολείο πριν χτυπήσει το κουδούνι της πρωϊνής προσευχής . 8:00-8:14

2. Οι μαθητές δεν εισέρχονται στις αίθουσες πριν από την προσευχή, εκτός αν ο καιρός δεν επιτρέπει την παραμονή τους στο προαύλιο.

3. Τα τμήματα συντάσσονται στους ορισμένους χώρους της αυλής, με τάξη και χωρίς φωνές. Οι εφημερεύοντες καθηγητές θα εποπτεύουν τη σύνταξή τους.

4. Η προσευχή απαγγέλλεται από μαθητή/τρια.

5. Η εξώπορτα θα μένει κλειστή κατά τη διάρκεια της προσευχής, θα ανοίγει με τη λήξη της για τυχόν καθυστερημένους και θα κλείνει μετά για το υπόλοιπο σχολικό ωράριο.

6. Οι μαθητές εισέρχονται στις αίθουσες χωρίς φωνές ή άλλους θορύβους, αναμένοντας τον καθηγητή/τρια και χωρίς να περιφέρονται σε άλλους χώρους. Το ίδιο θα ισχύει για όλες τις διδακτικές ώρες.

7. Μετά την είσοδο του καθηγητή/τριας δεν επιτρέπεται η είσοδος καθυστερημένου μαθητή/τριας κατά την πρώτη αλλά και όλες τις υπόλοιπες διδακτικές ώρες.

8.Οι μαθητές/τριες, που καθυστερούν κατά την πρώτη ώρα ή οποιαδήποτε άλλη ώρα, θα προσέρχονται οπωσδήποτε στο γραφείο της Δ/νσης για να αναφέρουν το λόγο, ώστε να γίνονται δεκτοί με άδεια της Δ/νσης και στις δύο περιπτώσεις.

 

Β. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΩΡΑ

1.Οι μαθητές/τριες οφείλουν να έχουν οπωσδήποτε μαζί τους τα απαραίτητα για κάθε μάθημα βιβλία και τετράδια.

2. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος δεν ενοχλούν με ψιθύρους, συζητήσεις, γέλια ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Δεν επιτρέπεται να διαταράσσουν τη ροή του μαθήματος και να παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.

3. Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε χρήση συσκευής κινητής τηλεφωνίας στο χώρο του σχολικού κτιρίου με σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

4. Οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να εκφράζουν χωρίς φόβο τις απορίες τους και να ζητούν διευκρινίσεις για το μάθημα, εφόσον το θεωρούν απαραίτητο, αλλά πάντα με ευγένεια και αμοιβαίο σεβασμό.

5. Σε περίπτωση διαφωνίας τους προς τη γνώμης καθηγητή/τριας ή συμμαθητή/τριας, διατυπώνουν τις αντιρρήσεις τους με ηρεμία και σεβασμό στην προσωπικότητα των άλλων, χωρίς επιθετική, ειρωνική ή υποτιμητική διάθεση. Είναι αυτονόητο ότι με ανάλογο τρόπο θα αντιμετωπίζονται από όλους τους εκπαιδευτικούς σε παρόμοιες περιπτώσεις.

6. Οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται για τα αποτελέσματα όλων των τεστ, διαγωνισμάτων ή εργασιών που γράφουν στο σχολείο ή στο σπίτι, τα οποία θα τους επιστρέφονται σε εύλογο χρόνο ώστε να έχουν άμεση αντίληψη των πιθανών λαθών, διορθώσεων και φυσικά του βαθμού τους. Οι βαθμοί των τετραμήνων θα ανακοινώνονται μόνο μέσω ελέγχων στους γονείς.

7. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, δεν απασχολούνται με την προετοιμασία άλλου μαθήματος ή με άσχετες προς το μάθημα ενασχολήσεις.

8. Κατά τη διάρκεια τεστ ή διαγωνισμάτων, δεν υπονομεύουν την διαδικασία με αντιγραφή ή συνεννοήσεις κάθε είδους. Αντίθετα, συμμορφώνονται προς τις οδηγίες του διδάσκοντα και φυσικά δεν επιτρέπεται να αρνηθούν ατομικά ή συλλογικά τις προγραμματισμένες διαδικασίες. Σε περίπτωση σοβαρού προσωπικού προβλήματος ο καθηγητής/τρια θα κρίνει κατά περίπτωση και με ενημέρωση στον Δ/ντή.

9. Σε περίπτωση καθυστέρησης ή απουσίας καθηγητή/τριας, τα τμήματα θα ενημερώνονται για αυτό μέσω Δ/νσης και θα εξέρχονται στο προάυλιο με ησυχία, εφόσον τους δοθεί η σχετική άδεια. Δεν θα κυκλοφορούν δηλαδή στους διαδρόμους, ενοχλώντας με οποιοδήποτε τρόπο τις υπόλοιπες τάξεις, ούτε θα παίζουν μπροστά από την αίθουσα του ισογείου, στη σχολική αυλή.

10. Σε περίπτωση έκτακτης αδιαθεσίας ή άλλου σοβαρού προβλήματος, ζητούν άδεια εξόδου από τον καθηγητή/τρια με διακριτικό τρόπο και επανέρχονται σε εύλογο χρόνο αφού ενημερώσουν τη Διεύθυνση.

11. Οι μαθητές που στη διάρκεια του μαθήματος της γυμναστικής παίζουν ποδόσφαιρο ή μπάσκετ δεν επιτρέπεται να φωνασκούν ή να χειροδικούν και ναι παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία των άλλων συμμαθητών τους. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται να συνεχίζουν το παιχνίδι μετά την έναρξη του διαλείμματος.

12. Μαθητής/τρια που αποβάλλεται από την αίθουσα διότι ενοχλεί και παρακωλύει το μάθημα είναι υποχρεωμένος να ασχοληθεί και να περατώσει σχετική με το μάθημα εργασία που του αναθέτει ο αρμόδιος καθηγητής/τρια. Ο μαθητής αναφέρει άμεσα στη Διεύθυνση την τιμωρία και ελέγχεται από τον καθηγητή στο τέλος της ώρας ο οποίος επίσης τον σημειώνει στο βιβλίο καταγραφής ενεργειών εύρυθμης λειτουργίας του Γυμνασίου. Είναι προφανές ότι εάν έχουμε επανάληψη κακής συμπεριφοράς θα επιβάλλονται αυστηρότερες ποινές και θα καλούνται οι κηδεμόνες του μαθητή.

 

Γ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ ? ΠΡΟΑΥΛΙΟ

1. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, εξέρχονται οπωσδήποτε στο προαύλιο σε περίπτωση καλοκαιρίας ή παραμένουν στους διαδρόμους, εκτός αίθουσας, σε περίπτωση κακοκαιρίας. Διευκολύνουν έτσι το έργο των εφημερευόντων στις υποδείξεις των οποίων πρέπει να υπακούνε.

2. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων παραμένουν στην αίθουσα μόνο σε περίπτωση αδιαθεσίας και με άδεια του εφημερεύοντα.

3. Δεν απομακρύνονται από το σχολικό χώρο για αγορά προΪόντων (υπάρχει το κυλικείο για αυτό), ούτε για άλλον οποιονδήποτε άλλο λόγο χωρίς την άδεια της Δ/νσης ή του εφημερεύοντα εκπαιδευτικού.

4. Αποφεύγουν να συζητούν με εξωσχολικά πρόσωπα από τα κάγκελα της αυλής και δεν προσκαλούν φίλους τους μέσα στο χώρο του σχολείου.

5. Οφείλουν να έχουν πάντα το νου τους στο κουδούνι, ώστε να μην καθυστερούν με τη δικαιολογία ότι δεν το άκουσαν από το βάθος της αυλής. Σε τέτοια περίπτωση δεν θα προσπαθούν να μπουν στην τάξη μετά την είσοδο του καθηγητή/τριας εκτός βέβαια αν ήταν απασχολημένοι/ες σε βεβαιωμένη εργασία του σχολείου.

6. Το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά για λόγους προστασίας της υγείας των μαθητών/τριών αλλά κυρίως προς αποτροπή εθισμού τους σ? αυτό, τουλάχιστον στο σχολικό χώρο.

7. Κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το σχολείο δεν διαταράσσουν την ησυχία των περιοίκων με οποιονδήποτε τρόπο.

8. Το ντύσιμο και γενικά η εμφάνιση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος είναι καλό να βρίσκεται σε πλούσια ευπρέπειας, χωρίς ακρότητες και υπερβολές που δυνατόν να προκαλούν το δυνατό αίσθημα. Όταν υπάρξουν ακραίες περιπτώσεις που είναι προφανείς, τότε το 5/μελές συμβούλιο της τάξης με τον υπεύθυνο καθηγητή και σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να επιχείρηση παρέμβαση. Αν αυτό δεν αποδώσει, η ευθύνη μεταφέρεται στο σύλλογο διδασκόντων.

 

Δ. ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ? ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ 

1. Ο χώρος του σχολείου εσωτερικός και εξωτερικός, πρέπει να προστατεύεται από κάθε είδους ρύπανση η φθορά από όλους όσοι συνυπάρχουν μέσα σε αυτόν, ανεξαιρέτως.

2. Υπολείμματα τροφών και σκουπίδια δεν αφήνονται στη αίθουσα.

3. Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων ή η με άλλους τρόπους ρύπανση θρανίων, καρεκλών και τοίχων του σχολείου. Μαθητής/τρια ή τμήμα που προκαλεί φθορές ή ρύπανση στο σχολικό περιβάλλον θα αναλαμβάνει το κόστος και τον κόπο αποκατάστασης.

4. Δεν επιτρέπεται η καταστροφή χαρτών, εποπτικών μέσων κάθε είδους ή σχολικών οργάνων. Προσοχή στις πόρτες και στους μηχανισμούς παραθύρων. Το κόστος τους είναι υψηλό, γι? αυτό κάθε καταστροφή που προκαλείται από μαθητές/τριες θα αποκαθίσταται από τους ίδιους. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι στις αίθουσες εργαστηρίων.

5. Διαπιστωμένες φθορές της σχολικής περιουσίας κατά τη διάρκεια εξωσχολικών ή άλλων εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων των μαθητών/τριών, εκτός σχολικού ωραρίου, θα αποκαθίστανται οικονομικά και σε εργασία από τους ίδιους.

6. Αγγελίες ή αφίσες θα αναρτώνται μόνο στους ειδικούς πίνακες ανακοινώσεων που χρησιμοποιούν για παρόμοιους σκοπούς οι μαθητές/τριες.

7. Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί πέρα από την οικονομική διάσταση έχουν ως μεγαλύτερη συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.                                                                                                                                                

                      

Ε. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1. Είναι καλό και ωφέλιμο να παρακολουθούν τις πολιτιστικές εκδηλώσεις όλοι οι μαθητές/τριες.

2. Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν ή παρακολουθούν εκδηλώσεις του σχολείου δεν επιτρέπεται να ενοχλούν ή να προκαλούν με οποιονδήποτε τρόπο κατά τη διεξαγωγή τους.

3. Η συμπεριφορά μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε παρελάσεις, εκκλησιασμούς, η άλλες δημόσιες εκδηλώσεις που προβάλουν προς τα έξω την εικόνα του σχολείου, πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική ή κόσμια.

 

ΣΤ. ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ? ΜΑΘΗΤΩΝ

1. Ο σεβασμός, η ηπιότητα και ευγένεια είναι, χωρίς αμφιβολία, θεμελιώδεις προϋποθέσεις για τη συνεργασία και των μαθητές/τριες μεταξύ τους αλλά και μεταξύ μαθητές/τριες και καθηγητών/τριών.

2. Η συμπεριφορά μαθητών/τριών στο σχολείο χώρο πρέπει να αποκλείει τις βωμολοχίες, τις απειλές, τα βάναυσα αστεία, τη χειροδικία και γενικά κάθε βία, λεκτική, σωματική ή ψυχολογική. Είναι αυτονόητο ότι δικαιούνται να αντιμετωπίζονται ακριβώς με τον ίδιο τρόπο από το εκπαιδευτικό προσωπικό κάθε βαθμίδας.

3. Η ίδια συμπεριφορά πρέπει να τηρείται από όλους και προς το βοηθητικό προσωπικό του σχολείου.

4. Καλό είναι, σε περίπτωση οποιουδήποτε σχολικού προβλήματος οι μαθητές/τριες να ενημερώνουν τους γονείς τους με ειλικρίνεια και ακρίβεια ως προς την περιγραφή των γεγονότων, χωρίς υπερβολές και διαστρεβλώσεις που έχουν στόχο να καλύψουν την προσωπική τους ευθύνη, εάν υπάρχει. Οι γονείς να προσέρχονται, σε αυτές τις περιπτώσεις στο σχολείο για άμεση και αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τα εκάστοτε παρουσιαζόμενα προβλήματα. Είναι αυτονόητο ότι η ιδία διάθεση ειλικρινείας και ανάληψης ευθηνών θα διέπει και την συμπεριφορά των καθηγητών.

 

Ζ. ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ

1. Οι μαθητες/τριες του σχολείου είναι καλό να συμμετέχουν συστηματικά και ενεργά στις συνελεύσεις τμημάτων ή γενικές συνελεύσεις.

2. Κατά τη διάρκεια των συνελεύσεων οι μαθητες/τριες πρέπει να σέβονται τις δημοκρατικές διαδικασίες και να συμμετέχουν με διάθεση πρωτοβουλίες και σοβαρότητα στη επεξεργασία των προτάσεων και την λήψη αποφάσεων. Οι μαθητικές κοινότητες είναι θεσμός ιδιαίτερα ανοιχτός στην ελεύθερη έκφραση ιδεών και γνώσης καθώς και στην κατάθεση προτάσεων.

3. Τα πενταμελή συμβούλια τμημάτων μπορούν και πρέπει να παρεμβαίνουν ενεργά σε περιπτώσεις που συμμαθητές/τριες προκαλούν προβλήματα στις τάξεις. Το ίδιο οφείλουν να κάνουν και σε περιπτώσεις προβλημάτων της τάξης με καθηγητή ή καθηγητές, σύμφωνα πάντα με την διαδικασία του κανονισμού των μαθητικών κοινοτήτων.

4. Θα ήταν χαρά για το σχολείο να δεχθεί, μέσω μαθητικών συμβουλίων, προτάσεις για πολιτιστικές ή άλλες δραστηριότητες που θα ήταν διατεθειμένοι να οργανώσουν οι ίδιοι.

5. Η οικονομική και κοινωνική προέλευση των μαθητών καθώς και ιδιαιτερότητες θρησκευτικό ή γλωσσικό χαρακτήρα, δεν πρέπει να αποτελέσουν στοιχεία διάκρισης.

 

Η. ΦΟΙΤΗΣΗ

1.Είναι αυτονόητο ότι η φοίτηση στο σχολείο πρέπει να είναι τακτική και χωρίς μεγάλα κενά με στόχο να είναι πραγματικά αποτελεσματική.

2. Οι μαθητές / τριες δεν αποχωρούν από το σχολείο σε ενδιάμεσες ώρες, χωρίς την άδεια της Δ/νσης. Η απουσία με άδεια καταχωρίζεται στο απουσιολόγιο με τηνν ένδειξη άδεια.

3. Είναι καλό να ειδοποιείται το σχολείο από τον γονέα ? κηδεμόνα σε περίπτωση πολυήμερης απουσίας του μαθητή/τριας λόγω σοβαρής ασθένειας.

4. Οι μαθητές/τριες αλλά και οι κηδεμόνες πρέπει να είναι ενήμεροι για τα όρια των απουσιών και τις προϋποθέσεις της τακτικής φοίτησης. Σε περίπτωση έκτακτης απουσίας θα ενημερώνονται τηλεφωνικά.

 

Θ. ΕΚΔΡΟΜΕΣ

1. Οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε εκδρομές (μονοήμερες ή πολυήμερες) οφείλουν να υπακούουν με προθυμία στις οδηγίες των καθηγητών/τριων και συνεργάζονται μεταξύ τους, χωρίς αντιρρήσεις και γκρίνια, για την ομαλή διεξαγωγή των εκδρομών.

2. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να απευθύνονται αμέσως προς τους συνοδούς καθηγητές/τριες σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος, απρόβλεπτης δυσκολίας ή ατυχήματος .

3. Είναι απολύτως απαραίτητο να τηρούνται με ακρίβεια οι οδηγίες σχετικά με τα πάσης φύσεως ωράρια (ώρα αναχώρησης ? επανόδου, διάρκεια ελεύθερου χρόνου, ωραρίου ύπνου κλπ).

4. Ζημιές ή ρύπανση πάσης φύσεως σε λεωφορεία ? ξενοδοχείου ή άλλους χώρους θα αποκαθίστανται οικονομικά από τους ίδιους τους υπαίτιους οι οποίοι και θα τιμωρούνται αυστηρά .

5. Απαγορεύονται αυστηρά τα παρακάτω:

α. Η μεταφορά και χρήση οινοπνευματωδών ποτών καθώς και το κάπνισμα .

β. Το χωρίς άδεια ή επίβλεψη κυνήγι σε πισίνα ή θάλασσα.

γ. Η ενοικίαση και χρήση ποδηλάτου, μοτοσικλέτας, αυτοκινήτου.

6. Σε περίπτωση παραμονής σε ξενοδοχείο απαγορεύονται τα παρακάτω :

α. Να ενοχλούν με φωνές ή άλλους θορύβους τους ενοίκους των άλλων δωματίων .

β. Να περιφέρονται άσκοπα στους διαδρόμους τις σκάλες ή να ανεβοκατεβαίνουν με το ασανσέρ .

γ. Να βγαίνουν από το δωμάτιο τους είτε στο χώρο του ξενοδοχείου είτε εκτός αυτού κατά τις καθορισμένες ώρες ύπνου και κοινής ησυχίας

δ. Ανταλλάσσουν επισκέψεις σε δωμάτια μαθητών του σχολείου ή μαθητών άλλων σχολείων κατά τις καθορισμένες ώρες ύπνου και κοινής ησυχίας.

7. Είναι καλό να μην προκαλούν με πειράγματα ? ύβρεις ? χειρονομίες άλλους συμμαθητές-τριες τους και ακόμα περισσότερο περαστικούς ή ξένους όταν κυκλοφορούν ομαδικά σε δρόμους ή άλλους δημόσιους χώρους.

8. Να θυμούνται ότι σκοπός της εκδρομής είναι να βιώσουν όλοι , μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες καινούριες και ενδιαφέρουσες εμπειρίες, αλλά κυρίως την ευχαρίστηση να περάσουν μαζί και σε συνεργασία όσο γίνεται καλύτερα.

9. Το σχολείο γενικά διατηρεί το δικαίωμα να τιμωρεί μαθητή/τρια που παραβαίνει συστηματικά τους κανονισμούς ή παρεκτρέπεται με οποιονδήποτε τρόπο. Φυσικά διατηρεί και την ελπίδα ότι δεν θα χρειαστεί να κάνει χρήση αυτού του δικαιώματος , προσδοκώντας τη συνεργασία και κατανόηση των μαθητών/τριών του.


Ι. ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΑΠΟΥΣΙΟΛΟΓΩΝ


1
. Οι απουσιολόγοι έχουν την απόλυτη ευθύνη να παίρνουν οι ίδιοι τα απουσιολόγια στην αρχή της πρώτης ώρας και να τα καταθέτουν με τη λήξη του ωραρίου στη Γραμματεία του σχολείου

2. Η καταχώρΙση των απόντων γίνεται με μεγάλη προσοχή , ενώ κάθε προσπάθεια απόκρυψηςαπόντος μαθητή ή μαθήτριας αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.

3. Τα απουσιολόγια διατηρούνται καθαρά και δεν περιφέρονται στα χέρια μαθητών ή μαθητριών για διάφορους λόγους. Η ενημέρωση για τις απουσίες θα γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος.

4. Σε περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης ονόματος, αυτό δεν σβήνεται αλλά γράφεται στο χώρο των παρατηρήσεων η φράση [λάθος καταχώρΙση].

5. Το απουσιολόγιο πρέπει να υπογράφεται από τον καθηγητή ή την καθηγήτρια κάθε διδακτικής ώρας και οι απουσιολόγοι πρέπει να μεριμνούν γι? αυτό.

6. Απουσιολόγοι ορίζονται δυο μαθητές με την σειρά βαθμολογίας.

7. Μετά το πέρας του σχολικού προγράμματος οι μαθητές εξέρχονται στην αυλή του σχολείου.

        

 

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ                                   Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΉΣ